Direktlänk till inlägg 19 maj 2008
Varför välter de och varför nu...
Faktiskt så är det lätt att välta, tyngdpunkten sitter högt upp och många av/påfarter är väldigt snäva. Idag dräller det åxå av rondeller, och väldigt många av dessa är feldoserade.
Den långa utbildning man får när man tar kortet, lära sig en hel del men inte allt. Så visst är det lätt för nya chaufförer att göra misstag (som alla andra människor här på jorden), men sommartid och många vikarier då händer det fler olyckor.
Det är ens skyldighet att enl lag kontrollera lasten, okey men hur gör du om du hämtat en container i hamnen som är både tull och företags plomberad. Nä du får inte bryta dessa men samtidigt skall du veta hur det är lastat... hm
Sen är det inte heller lätt med alla Svenssons i trafiken:), att köra i stan är som att trampa runt i ett getingbo ibland. Å jag kan säga att ibland skulle man haft en kamera, för ibland kan dessa göra de mest otroliga saker.
Farliga händelser...
Finns de som kastar sig in framför en, råkar det vara vid ett rödljus och det slår om tvärnitar de bara, utan att ens tänka på vad de just kört in framför. Oftast kör de sen glatt vidare när det blir grönt...Utan att ens uppfattat att de nästa blev manglade av 60 ton...
En annan sak är de som stannar till vid en påfart/korsning, men efter lite funderande kör ut... Lissis...Först tänker de okey jag stannar,,,se funderar de över "tråkigt att ligga bakom en tradare" å kör ut. Om de kör ut med en gång finns tid, men när de tvekat så är det ofta på håret att man kör in i dem... Så Svenssons e spec.
ni kan nog inte följa med längre.
Själv tycker jag katt är himla go på översta bilden, liksom inbjuder till en kram......
då blir man gärna lite så här...
Lite kul vill man ju ha, så tänk den glädje att få pilla ihop detta....
tänker slå på julbelysningen så vi får lite julstämning i hamnen, tills dess får vi deppa....
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 |
3 |
4 | ||||||
5 | 6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|||
19 | 20 |
21 | 22 |
23 |
24 |
25 |
|||
26 |
27 | 28 | 29 |
30 |
31 |
||||
|